Novinky

 

Státní fond dopravní infrastruktury podepsal smlouvu s vybraným dodavatelem systému evidence vozidel v rámci projektu elektronické dálniční známky. Ta začne v České republice platit od ledna příštího roku. Vybrána byla společnost Asseco Central Europe, a.s. Zároveň běží lhůta pro podání námitek v soutěži na zajištění provozu prodejních míst...

Resort dopravy ve čtvrtek představil internetový obchod pro prodej elektronických dálničních kuponů. Ty začnou platit od ledna roku 2021, k dostání bude nejdříve od prosince příštího roku. Od přechodu z papírových na virtuální kupony si ministerstvo dopravy slibuje stomilionovou úsporu, řidičům pak odpadne každoroční povinnost staré viněty z...

Dva dny poté, co ministr dopravy Dan Ťok oznámil konec působení ve své funkci, došlo k zveřejnění jména jeho nástupce. Novým ministrem dopravy se stane právník Vladimír Kremlík.

Kdo na silnici nemyslí, zaplatí na pokutách zase o něco více. Ministr dopravy Dan Ťok připravil revoluční změnu bodového systému s přísnějšími sankcemi. Tvrději bude trestat mobil za volantem, naopak u některých méně závažných přestupků se pokuty sníží. Systém by se dále měl zjednodušit, zůstanou jen dva druhy bodových sazeb.

Nová metodika, kterou ministerstvo dopravy od října zavedlo pro stanice technické kontroly, vyvolala u mechaniků velké rozpaky a obavy. V aktuálních požadavcích je především novinka, že technik musí před měřením emisí zkontrolovat typ motoru, jestli odpovídá údaji v technickém průkazu. Tuto možnost ale podle expertů devadesát procent vozů prakticky...

Společnost Cebia, která se věnuje prověřování historie ojetých aut a má jich v databázi desítky tisíc, zveřejnila seznam aut od dvanácti značek, u kterých se nejvíce podvádí s údajem o najetých kilometrech. Výsledky nejsou potěšující. Nejen že se u mnoha aut stáčí několikrát a údaj často přesáhne půl milionu kilometrů, podvodníci se nesoustředí jen...

Úroveň technických kontrol vozidel považují odborníci v řadě zemí Evropy za průměrnou. Odpovědné orgány EU se proto rozhodly řešit tuto problematiku na celoevropské úrovni formou obecně závazných předpisů. Na silnicích Evropy potkáváme staré automobily stále častěji. Průměrný věk vozu v ČR je 15 let a podobné je to i v dalších zemích střední a...